Číselník klientů a číselník zakázek

Změněno dne Út, 12 Listopad v 2:35 ODPOLEDNE

Číselník klientů a číselník zakázek jsou dvě základní věci, které je potřeba začít plnit, než se pustíte do vykazování práce na zakázkách.


Číselník klientů

Přes hlavní menu a volbu Zakázky a po rozbalení doplňkového menu vyberte tlačítko Klienti se vám otevře číselník klientů. 



Pro vyhledávání v seznamu zadaných klientů slouží nahoře okno pro vyhledávání. 


Vpravo nahoře pak máte tlačítko Přidat klienta pro vyvolání karty pro založení nového klienta.

Kartu můžete vyplnit celou sami a nebo si podle IČ můžete předvyplnit data z ARESu. Stačí do pole IČ číslo vyplnit a kliknout na lupu na konci řádku. Alveno se spojí s ARESem a doplní další údaje jako je jméno společnosti, DIČ nebo adresa. 




Stačí pak už doplnit jen kontaktní osobu a můžete celou kartu klienta uložit a máte jej uloženého v číselníku.



Číselník zakázek


Číselník zakázek funguje stejně jako číselník klientů. V menu přes položku Zakázky a z následného rozbaleného jména klikněte na tlačítko Zakázky a otevře se číselník zakázek.

Nahoře je opět pole pro vyhledávání v seznamu zakázek a vpravo nahoře tlačítko pro otevření karty pro novou zakázku.



U zakázky si na záložce Zakázka zadáte název a z číselníku vyberete klienta, ke kterému se zakázka přiřadit. Následně si můžete zapsat správný kontakt, vybrat barvu pro danou zakázku a zadat si číslo zakázky. Vpravo pak máte volné textové pole, kde můžete podrobně popsat celou zakázku.


Posledním polem, které se u zakázky zadá je stav. Zakázka může být ve stavu Nová, Řeší se, Hotová a Zrušená. 

Podle těchto stavů je možné následně zakázky řadit nebo filtrovat. Důležité je vědět, že práci je možné vykazovat pouze na zakázky ve stavu Řeší se.


Při zadání nové zakázky je nastavena do stavu Nová. Jakmile chcete na ni vykazovat práci, přepnete ji do stavu Řeší se. Po vykázání veškeré práce se zakázka ukončí přepnutím do stavu Hotová

A kdykoli je možné zakázku přepnout do stavu Zrušená.


Při tvorbě nové zakázky je potřeba projít i druhou kartu Nastavení práv. 

 

Většinou na zakázce nepracují všichni zaměstnanci a tak můžete snadno rozhodnout, kterému zaměstnanci umožníte na dané zakázce práci vykazovat a kterému ne. 


Práva můžete přiřadit buď podle již dříve založené zakázky a nebo zcela nově. 

Pro urychlení můžete přidělit právo všem zaměstnancům z daného provozu - provoz vyberete v políčku Provozy a nebo můžete vybrat zaměstnance zcela individuálně napříč celou vaší společností a to v políčku Zaměstnanci


Zaměstnanci, kteří nemají do docházky a do zakázek vůbec přístup, jsou automaticky v seznamu zaměstnanců a můžete je na zakázku přiřadit.

Zaměstnanci, kteří přístup mají, jsou v seznamu uvedeni pouze v případě, že jim dáte patřičná práva.


Právům a jejich nastavení se budeme věnovat v jedné z dalších kapitol.






Byl tento článek užitečný?

To je skvělé!

Děkujeme Vám za zpětnou vazbu

Je ním líto, že jsme vám nepomohli

Děkujeme Vám za zpětnou vazbu

Dejte nám vědět, jak můžeme tento článek vylepšit!

Vyberte alespoň jeden důvod
Je požadována verifikace pomocí CAPTCHA.

Zpětná vazba odeslána

Oceňujeme vaši snahu a pokusíme se článek opravit