OBSAH
Úvod
Tabletová čtečka je plnohodnotná náhrada klasické docházkové čtečky určena pro klienty, kteří nevyžadují biometrické ověřování zaměstnanců, případně by museli pořídit mnoho klasických čteček a ekonomicky by se jim to nevyplatilo (například klient, který má několik desítek malých obchodů a v každém 2 až 4 zaměstnance).
Tabletová čtečka si bere výhody jak ze čtečky klasické (hardwarové), tak ze čtečky v mobilních telefonech (softwarové).
Celý postup je takový, že si klient zakoupí vlastní tablet s operačním systémem Android, do tabletu si stáhne naši aplikaci Alveno a spáruje s docházkovým systémem Alveno.
Zaměstnanci následně dostanou PIN a pomocí tohoto pinu zadávají přes tablet docházkové záznamy.
Tablet s aplikací může být na umístěn kdekoli a zaměstnavatel má jistotu, že k zadávání docházkových záznamů dochází na předem určeném místě.
Postup pro instalaci tabletové čtečky
Nejdříve je potřeba na tablet stáhnout z Google play aplikaci Alveno.
Po instalaci aplikace je potřeba tablet spojit s vaším konkrétním Alvenem. Stejně jako klasická docházková čtečka může tabletová čtečka komunikovat pouze s jedním konkrétním Alvenem.
Propojení je možné udělat přes QR kód nebo ruční zadání číselného kódu a výběr provedete přímo na display tabletu.
QR kód nebo párovací kód získáte přímo ve svém Alvenu. Přihlaste se pod účtem administrátora (nebo uživatele s oprávněním pracovat s nastavením docházkových čteček) a v Nastavení v pravém sloupci najděte sekci Tabletové čtečky po kliknutí na tlačítko "+".
Na tabletu zvolte QR kód a načtěte kód z vašeho Alvena (POZOR, nenačítejte kód z této nápovědy, vaše čtečka by se napárovala do našeho testovacího Alvena a to jistě není žádoucí :-) ) a nebo zadejte kód manuálně.
Že bylo napojení úspěšné poznáte podle toho, že se vám v Alvenu objeví nová čtečka.
Stejně tak na tabletu se vám v aplikaci zobrazí, že je online.
Po prvním spojení tabletu s Alvenem se vám na čtečce nezobrazí žádná tlačítka, a proto je potřeba se nyní vrátit do Alvena a tlačítka nastavit.
Opět jděte do Nastavení do sekce Tabletové čtečky a klikněte na symbol "oka" přímo na nově přidané tabletové čtečce.
Následně se dostanete do nastavení dané čtečky a pravá část slouží pro nastavení tlačítek.
Najeďte na celou sekci a nahoře klikněte na symbol tužky. Otevře se nastavení tlačítek pro danou tabletovou čtečku a stačí abyste vybrali, která tlačítka chcete na čtečce mít, nastavení uložili a během cca minuty se Alveno spojí s tabletovou čtečkou a tlačítka na ni aktivuje.
V tuto chvíli máte čtečku zcela připravenou a nyní už je potřeba jen do čtečky autorizovat zaměstnance a vygenerovat jim PIN.
Autorizace zaměstnanců
Autorizaci zaměstnanců uděláte stejně jako do jakékoli jiné čtečky, tedy buď jednotlivě vždy na kartě zaměstnance zcela dole v sekci Autorizace ve čtečkách
anebo hromadně přes Nástroje - Autorizace ve čtečkách.
Posledním krokem je vytvořit zaměstnancům PIN, kterým budou potvrzovat na tabletové čtečce docházkové záznamy anebo se na čtečce hlásit do svého profilu.
PIN pro všechny můžete vygenerovat přes Nástroje - Generování PIN kódů.
Zde vyberte zaměstnance, kterým chcete PIN vygenerovat a potvrďte tlačítkem Generovat.
Následně můžete u každého zaměstnance kliknout na Zobrazit PIN a tento PIN předat zaměstnanci.
Není možné si vymyslet a zadat vlastní PIN ani není možné vygenerovaný PIN manuálně měnit. Generátor si hlídá, aby PIN byl vždy unikátní, a to by při ručním zadávání nebylo možné.
V případě, že zaměstnanec PIN zapomene, je možné mu jej buď znovu předat anebo vygenerovat nový.
Zaměstnanec má možnost si PIN vygenerovat i sám, a to přímo na tabletové čtečce, ale pouze v případě, že svůj stávající PIN zná. Může se přihlásit do svého profilu a v něm v nastavení si nechat vygenerovat nový kód.
Tento nový kód je následně přenesen zpět do docházky Alveno, aby administrátor měl vždy přehled o všech PINech.
Práce s tabletovou čtečkou
Používání tabletové čtečky je stejné, jako klasické čtečky docházkové. Zaměstnanec si vybere, co chce do systému zadat (příchod, odchod atd.) a tuto volbu potvrdí svým PINem.
Jakmile to zaměstnanec provede, čtečka na cca 5s zobrazí potvrzení, kdo a jakou položku aktuálně přes čtečku zadal.
Také je možné kliknout do pravého horního rohu na symbol "profilu" - čtečka zaměstnance vyzve k zadání PINu a po jeho zadání ukáže čtečka zaměstnanci kartu Profil, na které jsou základní údaje z docházky daného zaměstnance.
Druhá záložka Nastavení umožňuje zaměstnanci si vygenerovat nový PIN kód.
Administrátor má k dispozici další funkce, a to zejména kontrolu, jestli všechny záznamy pořízené tabletovou čtečkou byly korektně synchronizovány do docházky Alveno, případně možnost vynutit si synchronizaci čtečky s docházkou.
Byl tento článek užitečný?
To je skvělé!
Děkujeme Vám za zpětnou vazbu
Je ním líto, že jsme vám nepomohli
Děkujeme Vám za zpětnou vazbu
Zpětná vazba odeslána
Oceňujeme vaši snahu a pokusíme se článek opravit