Vytvoření zaměstnance je jedno ze tří základních nastavení v programu, popsaných v úvodní kapitole.
Rozklikněte sekci Provozy v levém menu.
![](https://s3.amazonaws.com/cdn.freshdesk.com/data/helpdesk/attachments/production/61003666756/original/q5QG1TdBv4eavlUr5Tn1TqK8OEvmRaUI4A.png?1596095974)
Zobrazí se Vám seznam provozů a vy zvolíte, do jakého provozu chcete zaměstnance zařadit. Přidání zaměstnance pak jednoduše provedete zeleným tlačítkem + pod provozem do kterého patří.
![](https://s3.amazonaws.com/cdn.freshdesk.com/data/helpdesk/attachments/production/61003666757/original/hCLd2-RTD3gtd8suECWcP0yf_32-RK5rLw.png?1596095975)
Otevře se Vám nová nabídka, kde stačí v prvním kroku zadat pouze jméno a příjmení zaměstnance.
Přístup do Alveno. Ve výchozím nastavení je volba Bez přístupu. To znamená, že zaměstnanec nemá žádnou možnost se do programu podívat. V případě, že mu chcete umožnit přístup do programu k jeho docházce, tak v rolovacím menu zvolíte jednu ze dvou možností: Nesmí editovat a Smí editovat. Varianta Nesmí editovat znamená, že zaměstnanec bude mít náhled na svou docházku, ale nebude moci si ji nijak upravovat. U varianty Smí editovat bude mít možnost si svou docházku také upravovat. Jakmile jednu z těchto dvou možností zvolíte, program po Vás bude vyžadovat e-mail zaměstnance.
![](https://s3.amazonaws.com/cdn.freshdesk.com/data/helpdesk/attachments/production/61003666759/original/eLjnXLoHiVFHviUiNVt4S8Gmr98Y7zu6gA.png?1596095976)
Vyplnění e-mailu je povinné, protože program na tento e-mail zaměstnanci zašle odkaz a po kliknutí na daný odkaz jej vyzve k vytvoření vlastního hesla. A v okamžiku kdy to provede, bude již moci k docházce přistupovat odkudkoliv přes webový prohlížeč.
Softwarová čtečka – Když je tato možnost zaškrtnutá, tak zaměstnanec má na své Nástěnce na pravé straně „virtuální docházkovou čtečku“ přímo v programu a po přihlášení si může svou docházku zaznamenávat odkudkoliv.
![](https://s3.amazonaws.com/cdn.freshdesk.com/data/helpdesk/attachments/production/61003666764/original/-6HkItEcR4a7fjDABFDygGbs91siMMBivw.png?1596095978)
Některé firmy vyžadují, aby si zaměstnanec evidoval docházku, pouze prostřednictvím docházkových čteček, které jsou fyzicky nainstalované přímo v jejich společnosti. V tom případě volbu Softwarová čtečka nezaklikávejte.
Dále pokračujte volbou Více možností.
![](https://s3.amazonaws.com/cdn.freshdesk.com/data/helpdesk/attachments/production/61003666760/original/pTwx5a4IjlC3TywU53NLmm1qMo08jTpEkw.png?1596095976)
Osobní číslo – doporučujeme zadat stejné osobní číslo, jako má zaměstnanec ve Vašem mzdovém programu. Je to důležité zejména, pokud budete do mzdového programu exportovat docházku zaměstnanců. Osobní číslo je hlavní identifikátor zaměstnance. V případě, že osobní číslo pro Vás není důležité a nevyplníte jej, tak program zaměstnanci doplní automaticky následující osobní číslo v řadě.
Datum nástupu – Zadejte správné datum nástupu. Program automaticky nabízí datum v den, kdy zaměstnance do systému zadáváte.
Pracovní úvazek – Automaticky je přednastavena hodnota 1,0000. Tato hodnota znamená, že se jedná o plný úvazek. Pokud chcete mít poloviční úvazek, musí tam být hodnota 0,5, u čtvrtinového úvazku hodnota 0,25, atd.
Pracovní skupina – je jedna ze třech hlavních nastavení v programu Alveno. V rolovacím menu zvolte správnou pracovní skupinu, podle které se budou řídit pravidla docházky tohoto zaměstnance. Návod na vytvoření pracovních skupin naleznete zde.
Zadat nárok na dovolenou - Zde můžete zadat zaměstnanci nárok na dovolenou. Vždy zadejte nárok na celý kalendářní rok a Alveno vám nárok patřičně přepočítá dle data nástupu vyplněného výše.
Jazyk lokalizace – jako výchozí je nastavena čeština, která se nedá změnit. Až je účet zaměstnance aktivní, tak po přihlášení do programu je v levém horním rohu Profil uživatele.
![](https://s3.amazonaws.com/cdn.freshdesk.com/data/helpdesk/attachments/production/61003666758/original/OUCv350WwVJ02mvX3dNDu4px9qFCne0LTQ.png?1596095976)
a po jeho rozkliknutí si může jazyk přepnout do angličtiny.
![](https://s3.amazonaws.com/cdn.freshdesk.com/data/helpdesk/attachments/production/61003666766/original/w2IfckgqDMBbAaqRxSWsBVfIyfXBX46dBg.png?1596095979)
Jakmile jsou všechny náležitosti vyplněny, klikněte na volbu Uložit
![](https://s3.amazonaws.com/cdn.freshdesk.com/data/helpdesk/attachments/production/61030820618/original/oz0ll7IzfiZ24f9h38f_QGXQl4j5ONKVrw.png?1663919616)
a zaměstnanec se Vám v daném provozu zobrazí.
![](https://s3.amazonaws.com/cdn.freshdesk.com/data/helpdesk/attachments/production/61003666761/original/OSF47wRJl-K7QkNFC8Bw57QqkGVQHmkCrQ.png?1596095977)
Byl tento článek užitečný?
To je skvělé!
Děkujeme Vám za zpětnou vazbu
Je ním líto, že jsme vám nepomohli
Děkujeme Vám za zpětnou vazbu
Zpětná vazba odeslána
Oceňujeme vaši snahu a pokusíme se článek opravit